sobota 8. března 2014

Mystery, kapitola 7.

Trochu kratší část, ale dozvíme se, co se bude dít, v následujících kapitolách.



(O tři dny později, k poledni)

,,Hlavní město státu Kosovo na osm písmen?‘‘ Kol opravdu křížovky luštit neumí, nechápu proč se namáhá.

,,Přiština.‘‘ odpovím beze zaváhání a dodám ,, Nechceš tu křížovku odložit? Stejně na všechno odpovídám jenom já.‘‘ Kol vzhlédne od papíru a s tázavým výrazem v obličeji prohlásí:

,,A proč? Mě to baví poslouchat, jak na všechno znáš odpověď.‘‘ Tak to mě naštve. Zvednu se z křesla u hořícího krbu a jsu de podívat z okna ven. Déšť ještě neustal, je to škoda, chtěl jsem zahradníkovi pomoci s údržbou zahrady ale zahradník, pan Keppler, kvůli počasí zůstal doma. Chvíli se kochám tou zelení, dokud se neozve Kol.

,,Hele, ty Elijahu,nechtěl by jsi na menší výlet? Ptá se mě se zaujetím Kol. Vůbec netuším, co tím myslí.

,,Nemám sebemenší tušení, co myslíš.‘‘

,,To víš, s Elenou jsme si koupili takový malý výlet.‘‘

,,Hmm…‘‘ pobízím ho aby pokračoval.

,,No, jenomže já na poslední chvíli nemůžu.Nechtěl by jsi s Elenou jet ty?‘‘ Tím mě dost překvapí. Já že bych měl s Elenou jet na výlet? A kam vůbec? Kola odmítnu, aniž bych věděl další podrobnosti.

,,To nemůžu Kole, opravdu děkuju. Jeďte třeba jindy.‘‘ usměju se na něj.Kol si povzdechne. V tom do místnosti vstoupí Elena. Zřejmě zaslechla celý náš rozhovor protože na mě hned upře své oříškové oči, jimž nemůžu odolat a řekne:

,,Elijahu, prosím.Je to výlet po Evropě.‘‘ když myslím že už svolím, mě něco začne vrtat hlavou.

,,A proč zrovna já? A ne Rebekah, nebo Caroline nebo….‘‘ nestačím to doříct, jelikož mě Elena.

,,Ty víš, Elijahu‘‘ řekne to tak tajemně, že mě to překvapí víc, než by mělo.

,,To tedy opravdu nevím.‘‘ opáčím s úsměvem. Elena se usměje.

,,Elijahu, myslím, že tě dobře znám. Věřím ti, jsi jeden z mála, komu opravdu důvěřuji.‘‘ Páni, dle jejího srdce usuzuju že mi nelže. Překvapí a potěší mě tím. Její prosbě nelze nevyhovět a tak přikývnu.

,,Dobře. Ale mám jednu podmínku…‘‘ Elena nadzvedne obočí a jen odpoví.

,,Jakou?‘‘

,,Podíváme se do Pardubic.‘‘ tam jsem se chtěl už dlouho podívat, a teď se mi naskytla příležitost.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář :)